Translate

Friday 20 November 2015

Mengapa membeli-belah dalam talian adalah jauh lebih berisiko daripada yang anda sangka.

Mengapa membeli-belah dalam talian adalah jauh lebih berisiko daripada yang anda sangka.

Terdapat ramai orang yang setiap hari membuat keputusan untuk beralih kepada internet untuk membuat pembelian dalam talian mereka.

Walau bagaimanapun, sesetengah pelanggan, walaupun didorong oleh keinginan untuk mencuba, sekurang-kurangnya sekali, untuk membeli dalam talian item, adalah tepat pada masanya terjejas oleh rasa takut perlu membayar untuk sesuatu yang mereka tidak menerima lagi dan keengganan mereka terutamanya didorong oleh keganasan ditipu, membayar untuk sesuatu yang mereka tidak terima.

Disini saya akan kongsi artikel tiga peraturan penting bahwa setiap pelanggan perlu cermat untuk membuat pembelian dalam talian tanpa rasa risau atau takut.

Saya ingin memberi jaminan kepadanya bahawa tidak ada risiko yang terlibat sama sekali!

Adakah anda takut menggunakan kad kredit anda untuk membayar barangan dalam talian?

Sistem pembayaran dalam talian adalah lebih selamat daripada membayar dengan kad kredit dalam mana-mana kedai di bandar. Apa yang penting ialah sentiasa berhati-hati dan mengikuti beberapa peraturan asas:

Sentiasa periksa bahawa penjual adalah perniagaan yang tulen, bukan semata-mata satu maya, dengan alamat fizikal dan butir-butir lain yang berkaitan dipaparkan dengan jelas;
Hanya menaip nombor kad kredit anda di laman-laman yang dilindungi oleh sistem keselamatan diiktiraf di peringkat antarabangsa, seperti yang dinyatakan oleh sijil dan boleh dilihat pada skrin, atau laman yang mempunyai alamat bermula dengan https: // dan bukan http: / /. Laman ini menjamin penghantaran yang selamat data, yang disulitkan dan tidak boleh diakses oleh penggodam

Jika ia adalah kali pertama anda membuat pembelian dalam talian, mengapa tidak membayar dengan kad kredit prabayar untuk ketenangan fikiran. Kad kredit berbayar dahulu membuat ia lebih mudah untuk memeriksa berapa banyak kredit yang anda ada dengan menggunakan isyarat SMS, dan ia akan memberi maklumat anda dalam masa singkat pada semua urus niaga yang telah berlaku dengan menggunakan kad kredit tersebut.

Walau bagaimanapun jika anda masih berasa lebih selesa membayar untuk pembelian dalam talian anda melalui bank anda, anda boleh berbuat demikian dengan mudah dengan pemindahan wayar.

Adakah anda bimbang bahawa pembelian dalam talian anda tidak akan sampai kepada anda?

Ini tidak sepatutnya pernah berlaku kepada anda jika anda hanya untuk membeli dari kedai-kedai fesyen dalam talian yang mempunyai kehadiran fizikal yang tulen juga. Semak butiran mereka. Cuba ambil nombor telefon mereka dan terus buat panggilan. Sebuah perniagaan yang tulen tidak akan membiarkan panggilan telefon tidak dijawab. Sebelum itu periksa zon masa negara di mana perniagaan itu beroperasi walaupun anda mungkin akan memanggil mereka di tengah-tengah malam mana tahu pekerja dia masih tidur atau office dia masih belum buka.

Baca syarat-syarat perniagaan dengan berhati-hati dan cetak keluar dari butiran yang berkaitan untuk diri sendiri. Sebuah kedai sepatutnya ada memberi cetakkan untuk anda sebelum anda logout dari sistem mereka, ia adalah sebuah kedai yang mengambil berat untuk memuaskan pelanggan, untuk mendapatkan kepercayaan mereka, yang melayan mereka dengan baik sehingga mereka menjadi pelanggan setia. Sebuah kedai yang betul membentuk satu hubungan saling hormat menghormati dan kejujuran dengan pelanggan mereka. Sebuah kedai seperti itu untuk mengekalkan pelanggan mereka gembira, penghantaran barang dengan kelewatan minimum, kerana mereka tahu bahawa seorang pelanggan berpuas hati adalah lebih baik daripada sepuluh orang yang tidak berpuas hati.

Apa yang anda lakukan jika anda tidak suka produk sebaik sahaja anda menerimanya?

Di bawah terms of art. 5 DL 185/1999 jika pelanggan adalah pengguna (yang merupakan seorang individu yang membeli produk untuk kegunaan peribadi, yang tidak berkaitan dengan aktiviti-aktiviti profesional mereka) mereka mempunyai hak untuk menarik diri daripada kontrak pembelian untuk apa-apa sebab sekalipun, tanpa perlu memberi apa-apa penjelasan, dalam masa 10 hari.

Jadi, anda mempunyai banyak masa untuk membuat fikiran anda sama ada anda suka beg tangan anda atau tidak !!!

Dalam hal ini, bagaimanapun, kami menggalakkan pelanggan untuk membaca dengan teliti semua fasal yang berkaitan dengan subperenggan ini di dalam seksyen yang dikhaskan untuk TERMA DAN SYARAT sebelum meneruskan dengan pemulangan barangan yang dibeli dan dengan permintaan bayaran balik oleh peniaga itu.

Saya juga meminta anda untuk menggunakan hak ini dengan baik dan pengembalian barang itu bila barang itu tidak menepati syarat semasa anda membeli nya. Kerana nanti penyediaan dan penghantaran, akan mengambil waktu kerja dan banyak usaha, dan, ia akan menjadi benar-benar tidak adil jika pelanggan mengambil kesempatan hak ini atas sebab-sebab yang remeh atau untuk perubahan peribadi secara tiba-tiba.

Untuk mengelakkan situasi yang tidak menyenangkan itu, setiap pelanggan perlu dengan teliti dan memikirkan setiap item dipilih sebelum berlaku dengan pengesahan dan pembayaran barang-barang.

Seperti yang anda lihat sendiri, terdapat banyak sebab mengapa kita boleh memberi jaminan bahawa perdagangan dalam talian adalah lebih selamat daripada apa-apa bentuk perdagangan, kerana pelanggan sama ada semasa membeli atau semasa peredaran pembayaran itu sebahagian besarnya dilindungi oleh Undang-undang, lebih daripada membeli di kedai biasa.

Sekarang anda telah memahami bagaimana perdagangan dalam talian adalah selamat, tidak teragak-agak untuk memasukkan beberapa di kedai-kedai dalam talian dan membuat pembelian pertama anda. Ia akan menjadi indah, menyenangkan dan sangat santai.
Kami yakin bahawa anda berpuas hati !!

No comments :

Post a Comment